Poczta Polska – pełnomocnictwo pocztowe

„Poczta z trąbką” jako zwą ten przypydek. Rzecz miała miejsce jesienią roku 2007. Jak widać trochę mi zajęło zebranie się na opisanie całego zajścia, no ale mam wytłumaczenie – musiałem skompletować materiały. Ustaliliśmy z Frankiem, że fajnie by było jakbym mógł odbierać jego listy i w ogóle całą jego korespondencję. O ile z listami ze skrzynki nie ma problemu, ale w przypadku listów poleconych zaczyna się robić problem, bo inne adresy, inne nazwiska, inne mordy a tylko te imprezy, wspólne mieszkanie i wanna alkoholu nas łączy na wieki. Jednak dla poczty to stanowczo za mało.

Będąc na mieście nawiedziliśmy główną placówkę pocztową w naszym mieście. Nowy budynek świeżo co oddany, ładne wszystko i jeszcze farbą pachnie. Weszliśmy na salę i rozglądamy się za jakimś punktem zaczepienia. Naszym oczom od razu ukazała się informacja i kierownik zmiany (czy jakoś tak). Podchodzimy i przedstawiamy nasz problem. Pani nas informuje, że owszem jest taka możliwość i proszę to załatwić w okienku nr 10. Ja z tego nagłego przypływu radości wpadłem w taką euforię i mówię „Ty może będzie tak można zrobić, że Twoje listy będą przekierowane na mój adres – wypas normalnie!” Nie powiem chwilę trwałem w tym stanie kompletnego zauroczenia i do tej pory nie mogę sobie tego wytłumaczyć – skąd się to wzięło. Po podejściu do okienka nr 10 Pani nas poinformowała, że musimy wypełnić druk „pełnomocnictwo pocztowe” i dokonać opłaty 12 PLN, aby zaczęło działać. My, że oczywiście bardzo chętnie (ja cały czas jeszcze mam w głowie plany przekierowania, które rozrastają się o nowe możliwości). No to Pani zaserwowała nam druk pełnomocnictwa a nam się zrobiło błogo i miękko w kolanach.

Druk wygląda tfu na pewno jest jeszcze z zeszłego wieku. Na moje oko są to lata ’90 ale wcale bym się nie zdziwił jakby pamiętał jeszcze czasy teledysków Sabriny. Fakt, że pożółkły (na zdjęciu tego nie widać) już lekko papier jest niewątpliwie urokliwy i można by rzec awangardowy jak na te czasy, jednak jak Franek zaczął go wypełniać ja stałem i nie mogłem uwierzyć, cały czas analizując i przewracając oczami. Jak? Po co? Jak to możliwe, że przez tyle lat nikt tego nie ruszył i nic z tym nie zrobił. Ja rozumiem, że żelazna zasada mówi „skoro działa to nie ruszaj”, ale w tym wypadku to już lekka przesada. Jak Pani naklejała znaczki to wytapetowała po bokach całe to pełnomocnictwo, bo w sumie to nie ma tam na nie miejsca. Dobra papier wypełniony i obklejony i się okazuje, że zostaje on na poczcie. My czekając chwilę otrzymujemy w końcu opłacone przez Franka pełnomocnictwo:

Tak w sumie to nawet nie wiem co mam napisać, no bo też co można napisać widząc odręcznie wypisaną w przeciągu pół minuty mała karteluszke, która jest pełnomocnictwem. Pani nas poinformował, że jak będę odbierał jakiś list polecony zaadresowany do Franka to mam pokazać to „pełnomocnictwo pocztowe”. W sumie szczerze powiem, że dla mnie to nie jest szok. Trochę się włóczę po sieci i kupuję coś to tu to tam i często odwiedzam przybytek zwany Pocztą Polską i muszę powiedzieć, że tam czas płynie inaczej i mentalnie to jest chyba jeszcze XX wiek. Porównując czas w jakim jestem obsługiwany przez kuriera przy odbiorze paczki i zestawiając to z czasem jaki spędzam na poczcie (nie wliczając w to oczywiście stania w kolejce) to widać ogromną przepaść. Mam wrażenie, że na poczcie dane z paczki czyli adresat/nadawca są przepisywane w różnych miejscach co najmniej kilka razy a i wcale bym się nie zdziwił jakby to było i kilkanaście razy. W firmie kurierskiej dane wprowadzane są raz i później skanuje już się dany numer paczki do systemu i tyle. Przy wielkości Poczty Polskiej, aż się prosi o jakiekolwiek zautomatyzowanie tego procesu, no ale cóż być może nie da się tego zrobić, bo połowa załogi straci pracę. No, ale dość tych przemyśleń. Pełnomocnictwo leży w szufladzie a mi nie było dane jeszcze z niego skorzystać a szkoda, bo podejrzewam, że nie obyłoby się bez jakiś fajerwerków. Coś na pewno mają dla mnie Panie w zanadrzu.

Jedna uwaga

  1. Trackback: Zwieracz Mentalny

Dodaj komentarz

