Dokąd, tak naprawdę, My wszyscy pędzimy?

Wpadł mi dzisiaj zupełnie przypadkiem artykuł “Chorzy na bogactwo”. Mam nadzieję, że obecna migracja Polaków nie doprowadzi do tego, że po kilkuletnim pobycie na obczyźnie, zaczniemy się dewaluować jako naród/społeczeństwo i po prostu nasze zmanierowanie “zachodem” dorówna tubylcą. Na tym tle bardzo podobają mi się takie wyraziste osobowości jak Tymon, który w swoim wywiadzie celnie ujmuje pewne sprawy – “Od lat jesteśmy czarnuchami świata”. Być może powiedzenie “Don’t Panic. We’re from Poland” tchnie w nas coś nowego. Dziwie się czasami, jak słyszę/czytam opowieści, tu i ówdzie, jak to rzeczywiście wygląda, cała ta nasza emigracja. Mimo, iż mam świadomość “Dlaczego?” w niektórych przypadkach wydaje mi się to po prostu modą a nie potrzebą. Coraz bardziej ówczesny świat jest kierowany reklamami, sztucznymi popędami i temu podobnym instrumentom. Czasami jak słyszę rozmowy na ulicach to mam wrażenie, że są o niczym. Bez telefonu komórkowego lub internetu nie jesteśmy już w stanie się z nikim spotkać. Pamiętam jak kiedyś kilkadziesiąt osób spotykało się na mieście bez zbędnych frazesów – mimo, że minęło zaledwie kilka lat teraz wydaje mi się to praktycznie niemożliwe. Jeżeli taka jest cena postępu to mam taki mały pomysł – A może by się tak cofnąć w rozwoju?

One comment

  1. TULKA

    był tu niedawno u nas w Zielonej Taki poseł co go rozwój pominoł a razem z nim przydupas zielonogórski co sie chyba nie rozwija jak to gdzieś wyczytałem to ja stanowczo dziękuje nie co fa m sie bo co ja taki kmiotek cofnę sie do jezusa ? to ja stanowczo dziekuje Ale swoja droga Bart masz racje

Skomentuj

