Mamy Cię i prześwietlimy Cię. To my – Internet

W jednym z moich starych jak świat wpisów, dziwny trafem, po prawie dwóch latach, pojawiły się dwa komentarze. Normalnie rzucę okiem, oceniam i jeżeli nic nie wnoszą w temacie, usuwam. W tym wypadku trochę mnie zaintrygowało, dlaczego kokoju13 podał jako URL nasza-klasa.pl – czyżby jakiś nieudolny spam, pomyślałem? Nie, no tej stronie, to reklama raczej nie jest potrzebna, bo tam już pewnie do tej pory, jak mniemam, jest zarejestrowana 1/4 Polski a może już nawet 1/3? Cóż komentarze mnie zainteresowały, więc postanowiłem się zabawić i znaleźć jak najwięcej informacji o kokoju13. Pewnie już jest taka zabawa i pewnie ma ona jakąś nazwę, więc jak ktoś wie, to niech się podzieli wiedzą. A jeżeli nie, to można coś pomyśleć. No to co? Zaczynamy?

Rozbieramy najpierw nicka – kokoju13
13 może sugerować wiek, ja tak bym obstawiał ‚u buka’. kokoju kojarzy mi się trochę z jakąś Japonią, może jakaś manga, jakieś pokemony, jakieś gry karciane albo coś takiego – nie wiem dlaczego, tak mi się to po prostu kojarzy.
To co dostaję ja, to dane jakie podaje użytkownik i jego adres IP. No to zobaczmy:
Author : kokoju13 (IP: 91.194.107.120 , 6b78.swietojanska.net)
W ripe możemy sprawdzić do kogo należy adres IP 91.194.107.120
terror@cartel:~$ whois 91.194.107.120|grep address
address:        Swietojanska 49
address:        81391 Gdynia
address:        Poland
address:        http://www.swietojanska.net
address:        Swietojanska 49
address:        81391 Gdynia
address:        Poland
address:        http://www.swietojanska.net

Idą dalej na stronie http://www.swietojanska.net możemy przeczytać, że jest to operator udostępniający internet na ulicy Świętojańskiej w Gdyni i jej okolicach. Patrząc na nazwę DNS komputera, z którego napisano komentarze, prawdopodobnie możemy spróbować teorii, że jest to adres mieszkania, które ma wykupiony internet u tego operatora. Czy kokoju13 mieszka w Gdyni na ul. Świętojańskiej 6b/78? Bardzo możliwe.
Google na hasło kokoju13 pokazuje nam kilka postów na różnych forach i stronę kokoju13 (prawdopodobnie jest to blog), na którym możemy znaleźć takie oto zdjęcie. Czy jest na nim nasz poszukiwany kokoju13? Najprawdopodobniej tak: haker + pizza + coca-cola no i w posiadaniu adres mail superziom na wp. A ten post potwierdza moją teorię, że gra w jakieś gry karciane.

Całe poszukiwanie zajęło mi dosłownie dwie góra trzy minuty. Szkoda, że nie mam konta na naszej klasie, bo bym się, być może, o wiele więcej dowiedział. Po co ten cały wpis? A zgadnij, albo sam poszukaj!

PS Swoją drogą, to całkiem niezły materiał wyjściowy, na jakiś zajebiaszczy start-up!

One comment

Skomentuj

